Proste gotowanie bez zbędnej filozofii

Szyszki

Szyszki – prawdziwie oldschoolowy smakołyk, kilkanaście lat temu obecny w prawie każdym domu na komuniach czy imieninach. Zaznaczam – prawie każdym, bo jako dziecko zawsze żałowałam, że mogę je zjeść tylko jako gość w czyimś domu – moja mama specjalizowała się raczej w waflu przekładanym domowym kremem kakaowym (który, notabene, również uwielbiam), lecz jak na złość nigdy szyszek robić nie chciała. Lata minęły, o szyszkach wszyscy zapomnieli – może jednak warto powspominać krótko ten deser wgryzając się w „styropian” oblany słodką masą? 😉


Składniki na około 20-25 niedużych szyszek:

  • 170 g krówek,
  • 100 g masła (zdecydowanie można dać mniej, zrównoważając to dodaniem większej ilości krówek),
  • 100 g ryżu preparowanego.

Krówki i masło wrzucamy do garnka, doprowadzamy do rozpuszczenia składników na niewielkim ogniu, po czym doprowadzamy do zagotowania – powstanie jednolita masa krówkowa. Masę zdejmujemy z ognia, do garnka dosypujemy ryż, dokładnie mieszamy go z masą po czym formujemy w rękach kuleczki lub szyszki. Wilgotne szyszki układamy na talerzach (bez obaw – nie przykleją się na tyle, by sprawić problem z ich odklejeniem); powinny być suche po pół godziny. Smacznego! 🙂

Comments on: "Szyszki" (3)

  1. Ja też jakiś czas temu zrobiłam niegdyś tak modne szyszki. A nawiasem mówiąc moja mama tez specjalizowała się w waflu z masą czekoladową:) Jakbym czytała o moim domu. Szyszki jadałam tylko u znajomych. Mój przepis na ten smakołyk zawiera jeszcze czekoladę lub kakao 🙂 :):) Pozdrawiam

  2. zakopiańskie szyszki! pyszności.

  3. Zapomniane? Szyszki ciągle na topie 😉

Skomentuj

